Begin semester 2 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sharell Bas - WaarBenJij.nu Begin semester 2 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sharell Bas - WaarBenJij.nu

Begin semester 2

Door: Sharell

Blijf op de hoogte en volg Sharell

04 Februari 2017 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

(Sorry voor de niet-inspirerende titel.)

Op deze plaats had ik graag weer zo'n leuk lijstje gewild. Ik heb helaas geen inspiratie voor waar dit lijstje over zou moeten gaan (het vorige thema was 'eten'). Dus heb je een verzoekje? Laat het me weten en ik maak er mijn volgende blog een lijstje over!

Ik ben rond kerst 5 weken in Nederland geweest. Ik heb natuurlijk kerst gevierd, maar ook spelletjesavonden gedaan, Sinterklaas gevierd, verjaardagen bijgewoond, naar het 'samen-120-feest' van mijn ouders gegaan ("Is dat een typisch Nederlandse traditie?"), oud&nieuw gevierd in Arnhem, essays geschreven, naar een concert geweest, naar de dierentuin geweest, DWDD bijgewoond, naar een repetitie van Alkmaar Brass gegaan (als enige die de dresscode netjes opvolgde), Mario Kart gespeeld, Teddy proberen te knuffelen en op kamp geweest met Anderwijs. Allemaal leuk (oke, behalve misschien dat ik niet verder kom dan probéren Teddy te knuffelen).

Het was grappig om te merken dat ik me toch wel een beetje heb aangepast aan de cultuur in het Verenigd Koninkrijk. In de AKO in Nederland waar ik vroeg om een cadeautje in te pakken, bedankte ik de medewerker wel heel erg overdreven ("Oh, superfijn, fantastisch, ziet er goed uit, heel erg bedankt"). Verder is het heerlijk dat je in Nederland in elke stad de weg vindt (want bordjes).

Het is ook fijn nu weer in Edinburgh te zijn. Ergens ben ik verbaasd dat mensen me nog steeds herkennen. En het voelt een beetje alsof ik een dubbelleven leidt. :P In Nederland moest ik heel diep graven toen mensen vroegen hoe het in Schotland was, en nu is het omgekeerde het geval.

Om trouwens de climax uit mijn vorige blog af te maken: diegene die hier op bezoek kwam, mag zich bijna Dr. noemen!
Was trouwens superleuk! We zijn naar Surgeons Hall geweest (museum van chirurgie), naar een kasteel en natuurlijk moest ook zij eraan geloven om de berg op te lopen. ;) En lekker gegeten natuurlijk - heel belangrijk.

Ik had graag trots willen vertellen dat ik naar de intermediates ben gegaan met dansen, maar helaas - ik heb teveel gedanst (waaronder een workshop Schotse dans op kamp wat echt heel tof was :D) en nu stribbelt mijn lichaam tegen. Ik hoop het volgende week weer op te pakken! Ik heb me nu wel aangesloten bij de Humanist Society (ze wilden de naam veranderen naar Atheist Drinking Society, wat ongeveer vertelt wat ze doen), hele leuke mensen. ^^ En ik ga komende zondag voor het eerst in het ziekenhuis op bezoek bij oudere mensen die eenzaam zijn.

Met de studie gaat het trouwens goed. :P

Oh, het weer! Het is hier warmer en droger dan in Nederland. Echt.
(in de zomer hoor je me wel weer klagen als jullie daar lekker in je bikini op het strand liggen en hier het kwik niet boven de 18 graden uitkomt)

Groetjes,
Sharell


  • 04 Februari 2017 - 22:29

    Sytske:

    Super leuk om te lezen Sharell!
    En hopelijk werkt inderdaad je lichaam weer mee om weer te kunnen dansen en alles te kunnen doen.
    Gelukkig wordt jij niet helemaal gek als er in NL 5 cm ijs ligt op de sloten, dus je hebt niks gemist! Geniet nog maar even van de warmere en drogere periodes daar! :)
    Tips voor lijstjes :P
    - rare Engelse zinnen die een prachtige Nederlandse vertaling hebben
    - typisch Schotse gewoonten die voor jou nu heel normaal zijn (om ons voor te bereiden als je over een half jaar weer terug komt)
    - to do lijstje voor als ik nog een keer op bezoek kom (of voor anderen die dit van plan zijn)

    Groetjes!

  • 14 Februari 2017 - 11:10

    Henny:

    Hai Sharell,

    Was weer een feestje om je blog te lezen.
    Fijn dat in willekeurige volgorde studie, werk (top dat je daarvoor bent aangenomen!), sociale activiteiten en Edinburgh goed bevallen. Succes met alles aldaar. Lief dat je in het ziekenhuis op bezoek wilt gaan bij eenzame ouderen.
    Je hebt nu even de griep te pakken, hopelijk ben je daar weer snel van hersteld opdat je je gewone leven in Schotland weer op kunt pikken.
    En wat betreft je verzoek om lijstjes-tips:
    - Wat wil je graag dat wij bij een volgend bezoek (voor lekkers) voor je meenemen? Dus een NL-lekkerlijstje.
    - een to do-lijstje voor dat volgende bezoek (waarschijnlijk samen met Alie en Gerben)
    Tot op wordfeut, groepsapp enz. enz.
    Dikke kus en een denkbeeldige knuffel van Teddy,
    Veel liefs van het thuisthuis-front

  • 14 Februari 2017 - 13:00

    Sissy:

    Lijstje? Toch een lijst met wat je allemaal gedaan hebt in die 5 weken Nederland

  • 14 Februari 2017 - 18:48

    Margriet:

    Hai Sharell, Leuk om te lezen dat het goed met je gaat! Wat ben je een heerlijke bezige bij! Heel veel plezier en succes met alles en je studie :-)
    Liefs Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Sharell

Ik ga dit collegejaar studeren in Edinburgh (MSc Cognition in Science and Society)

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 10110

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 31 Augustus 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: