Top10 Edinburgh, Nederland, en mijn baan(tje) :) - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sharell Bas - WaarBenJij.nu Top10 Edinburgh, Nederland, en mijn baan(tje) :) - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sharell Bas - WaarBenJij.nu

Top10 Edinburgh, Nederland, en mijn baan(tje) :)

Door: Sharell

Blijf op de hoogte en volg Sharell

07 Maart 2017 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Beste lezers,

Terwijl ik nog aan het nagenieten ben van het fantastische weekend met mijn dansvereniging: bedankt weer voor het meelezen en jullie leuke reacties!
In deze mail komen de volgende lijstjes:
- Top10 Edinburgh
- Wat niet-Nederlanders denken over Nederland

Top10 Edinburgh
Verschillende mensen hebben me gevraagd een to-do-lijstje te maken voor als ze in Edinburgh zijn. Hier onder volgt mijn persoonlijke top10:
1. Arthur’s Seat (de, voor ons Nederlanders, berg)
2. Royal Mile
3. Camera Obscura
4. Nationaal museum
5. Edinburgh castle
6. People’s Story museum
7. Craigmiller’s Castle
8. Water of Leith
9. Dominion’s bioscoop
10. NovaPizza :P
Natuurlijk bestaat er ook de mogelijkheid voor op maat gemaakt advies! Edinburgh is een fantastische stad, zeker de moeite waard en als je het goed doet betaal je rond de 60 euro voor een retourtje (en heb je zelfs gratis slaapplaats).

Wat niet-Nederlanders denken over Nederland:
- Iedereen draagt klompen
- Tulpen en windmolens
- Georganiseerd
- “The fun country” (lees: iedereen gebruikt drugs)
- Progressief
- “Jullie hebben niet echt grote problemen toch?”
Dat laatste was heel interessant. Ik sprak met een jongen uit Trinidad over problemen in zijn land, en onze ‘problemen’ leken ineens in het niet te vallen. Mensen, we leven in een fantastisch land, we zijn een van de gelukkigste en minst corrupte landen ter wereld.  Denk daar eens over na de volgende keer dat je klaagt dat de trein vijf minuten later komt.

Mijn baan als Student Feedback Analysist
Ik was het de vorige blog vergeten te vertellen, maar ik heb een baan(tje)! Ik werk nu voor het introductieteam van de universiteit: op kantoor met hele leuke collega’s. Mijn baan is totaal 70 uur, verspreid over 5 weken. Ik analyseer de reacties van studenten op een vragenlijst die in oktober is verstuurd. Deze vragenlijst gaat over de ervaringen van de studenten voor hun aankomst in Edinburgh en tijdens de eerste weken van hun studie. De meerkeuzevragen, bijvoorbeeld “Hoe tevreden ben je? Heel tevreden, beetje tevreden, beetje ontevreden, heel ontevreden”, zijn al geanalyseerd. Ik analyseer de reacties die de studenten in de open tekstvakjes hebben getypt, bijvoorbeeld “waarom ben je tevreden/ontevreden?”. De vragenlijst is ingevuld door totaal 3370 studenten. Niet iedereen vult de open vragen in, wat neerkomt op 20-500 antwoorden per vraag. Mijn taak is dan om deze antwoorden te categoriseren. Bijvoorbeeld “mijn vakken zijn stom want mijn docent kan niet goed uitleggen” gaat in het hokje “ontevredenheid vakken/docenten” en “ik ben heel tevreden want ik zit bij zowel de zeilvereniging als de biervereniging en heb zoveel vrienden gemaakt” gaat in het hokje “tevredenheid sociaal leven”. En zo ga ik door al die reacties heen. Voor 15 vragen. Er zijn al delen van mijn rapport gestuurd naar de verschillende mensen, bijvoorbeeld opmerkingen over het betalen van collegegeld naar de mensen die zich daarmee bezig houden, opmerkingen over de roosters naar de mensen die zich bezighouden met de roosters, etc. Dus er wordt echt iets gedaan met de feedback! Ik vind het eigenlijk best jammer dat ik volgende week klaar ben met de rapporten en ik hoop stiekem dat ze ergens anders een plekje voor me hebben.





  • 07 Maart 2017 - 22:30

    Twan:

    Leuk om weer wat van je te lezen! Ik kom in juni nog een keer langs, ondanks dat ik een groot deel van de top 10 al gezien heb. 60 euro voor een retourtje is me ook niet gelukt, maar nu wel onder de 100 euro... :P

  • 08 Maart 2017 - 14:28

    Puck:

    Hey sharell! Klinkt goed , zoals altijd. Ben benieuwd naar die top 10 enhopelijk mag ik de top10 binnenkort een keer uitvoeren!
    Aan de lijst van wat buitenlanders denken van nederland kan je ook kou toevoegen .. de hoeveelheid thermo shirts en lang ondergoed in mijn kast is beduidend gegroeid sinds greg er gebruik van maakt xD (van 0 naar 10 ofzo)..
    Groetjes uit nat nl!

  • 15 Maart 2017 - 15:02

    Henny:

    Klinkt weer goed! Succes en veel plezier! xxx


  • 03 Juni 2017 - 23:14

    Pauline Bovenkerk:

    Nog veel succes en plezier in Schotland. Gr. van Ben en Pauline Bovenkerk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Sharell

Ik ga dit collegejaar studeren in Edinburgh (MSc Cognition in Science and Society)

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 1773
Totaal aantal bezoekers 10101

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 31 Augustus 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: